Ormanya’da Karlar Üzerinde Kahvaltı

Bir bahar sabahının serinliğinde gözlerimi açıp çadırımın penceresinden göğü izlemeyi, dokunup geçen sabah esintisinde ateşimi yakıp kahvaltımı etmeyi severim ancak kardeşim Furkan “hadi karda kahvaltı yapalım,” deyince geri çeviremedim. Sırt çantalarımızı toplayıp sabahın ilk aydınlığında yola düştük. Birkaç yer üzerinde dursak da rotamızı Ormanya’ya çevirdik. Bana kalırsa Kocaeli’nin iki büyük marka projesinden biri Ormanya. Diğeri de malum, Seka Parkı.

Furkan’ın gezip gördüklerini, yiyip içtiklerini ama bilhassa Kocaeli’nin güzelliklerini paylaştığı bir instagram hesabı var. “Bigezginn” hesabı için çekim yapmak istediğinde kamera, çekim işlerini üstleniyor, yaptıklarını da keyifle yiyorum. Bir de teşvik oluyor muhakkak. Yoksa karda, kışta evden çıkmak pek adetim değil.

Soluğu Ormanya’da alıyoruz. Başka zaman olsa adım atmak mümkün olmayabilir. Hava sıfırın altında ve zemin de karla kaplı olunca sabah saatlerinde koca Ormanya bize kalıyor.

Saklı Göl’de çantalarımızı sırtımızdan indiriyoruz. Birkaç fotoğraf ve video çektikten hemen sonra masalardan birine kuruluyoruz. Ormanya’da küçük tüple ateş yakmak mümkün. Zeminde yahut mangalda ateş yakılmasına müsaade edilmiyor. İyi de yapılıyor!

Ben kamerayı devralıyorum, Furkan da ocağın başına geçiyor. Kahvaltı için harika bir seçim; döküm tavada sucuklu yumurta! İnanın masa dolu gözüksün diye tavanın etrafına serpiştirilen kahvaltılıklara elimiz gitmiyor bile.

Kahvaltımıza kuşlar misafir oluyor. Ekmek kırıntılarını kapan kızılgerdanlarla paylaşıyoruz soframızı. Kahvaltının sonuna yetişen minicik fareyi de boş çevirmiyoruz elbette!

Uzun yürüyüş yolları, kamp alanları, rehabilite edilmek üzere misafir edilen hayvanların bulunduğu bahçesi ve doğa kütüphanesi, ormanköy gibi fark yaratan alanlarıyla Ormanya insanın her gün gitmek isteyeceği bir yer. Tek başına bulunduğu şehre değer katabilecek bir proje.

Kahvaltının ardından kahvemizi de demliyor ve yürüyüşe başlıyoruz. Soğuk biraz azalıyor sanki. Biz şöyle bir turlayıp eve dönmek için hazırlanırken tur otobüsleri yanaşıyor. Nereden geldiklerini soruyorum: Bilecik, İstanbul, Düzce o an karşılaştıklarım. Bazı günler 100bin ziyaretçi normal karşılanıyormuş. Bir ilçe nüfusu!

Baharda daha uzun kalabilmek, günü Ormanya’da geçirmek üzere sözleşiyoruz ve eve dönüyoruz.

Mutlulukla ilgisi olan kahvaltı tam da bu kahvaltıdır fikrinde uzlaşıyoruz.